søndag 6. september 2009

Da fuglene kom tilbake.


En god dag. Sola titter fram og spanderer 15 grader på rosmarinplantene i den lille kjøkkenhagen min. Har endelig lagt ut litt mat på fuglebrettet igjen, og nå står de i kø utafor stuevinduet mitt, stakkars.
Det er så lett å fortape seg i sorgen, og la tankene gå i alle andre retninger enn her og nå.
Men i dag våknet jeg lettere til sinns. Så i morges gikk jeg inn på Borgnys rom for første gang etter at det skjedde. Ryddet litt i klærne hennes, i gamle skolesaker og fant den gamle teddybjørnen hennes - "Herr Bob". Jeg ble sittende og se på bilder fra da Kari levde, moren til Borgny, fra den gangen vi var en lykkelig familie på tre. Idag er det bare meg.
Det finnes ikke svar på alt. Men jeg får ikke ro før jeg får en forklaring på hvorfor min eneste datter ble revet vekk fra meg. Og jeg skal bruke den uroen og energien til å holde meg i gang, til å holde meg oppe - og til å gjøre det jeg kan for å finne ham som gjorde det.
Troen på at jeg skal klare det, er litt større idag.
A

4 kommentarer:

  1. Hei Arne, - håper det går bra med deg.
    Vi forsøker fremdeles å spore opp Harry, og det finnes trolig en sammenheng mellom Borgnys brutale død og Harrys forsvinning/dekning.
    Jeg vet ikke hvor mye som er undersøkt i sammenheng med Borgnys død, men vet du om hun har en (eller flere) mailkontoer/adresser? Det kan nok hende at det finnes informasjon der som er interessant. Men du har kanskje selv sjekket opp dette?

    SvarSlett
  2. Skulle gjerne hatt en prat med deg om saken, noen måte du kan kontaktes på?

    Killermax

    SvarSlett
  3. Hei Arne.

    Føler med deg i sorgen, kondolerer med tapet av din datter.

    I forbindelse med etterforskningen lurer jeg på om du kan hjelpe oss med et par ting, hadde Borgny noen kjæreste? Ut fra Harry Holes notater forstår jeg at Borgny var enebarn, men hadde hun noen venner som var så nære at hun betraktet dem som søsken? Hadde hjulpet veldig med en tilbakemelding fra deg.

    Cathrinemor

    SvarSlett
  4. Hei Arne.
    Harry skriver i sine notater om at du har noen spekulasjoner vedrørende sammenheng mellom din datter og Charlotte Lolles. Hvis dette er noe du vil dele med oss hadde det vært til enorm hjelp!
    I tillegg har jeg forstått at du er svært misfornøyd med Kripos? Har du vært i kontakt med Katrine Bellmann eller Beate Lønn?
    Mvh jonsb

    SvarSlett