tirsdag 8. september 2009

Å bli sett.


Jeg ser at siden min blir besøkt. Og kommentert. Det er hyggelig. Det lindrer ensomheten.

(Selv om jeg synes det er ganske ufølsomt å signere med Killermax i en tid som denne.)

Jeg setter stor pris på at det finnes flere der ute som forsøker å finne ut hva som skjedde med Borgny. Om hun hadde mailadresser? Jeg vet ikke, vi ringte alltid til hverandre...men hun hadde en side på Facebook, tror jeg. Borgny var egentlig ikke veldig opptatt av sånt, hun var en jordnær jente fra Levanger som nok var mer glad i naturen enn Internett. I hvertfall slik jeg kjente henne.

Noe kjæreste hadde hun heller ikke for tiden, men til gjengjeld hadde hun mange gode venner og venninner. Hun elsket å komme hjem til jul (da kom de alle hjem, jentene, med menn og stadig flere barn) og de møttes alltid oppe hos Cecilie lille julaften. Cecilie og Ann-Kristine var nok Borgnys nærmeste herifra. Borgny elsket å leke med barna deres - og motsatt.

Beate Lønn kjenner jeg ikke, ei heller Katrine Bellmann. Men det er en mann som heter Bellmann, som jeg har snakket med på telefonen et par ganger. En arrogant fyr som serverer meg tåkeprat hver gang jeg spør om etterforskningen.

Det var derfor jeg kontaktet Harry.

Og tilslutt kom han hit. Vi snakket sammen, lenge. Han ga meg troen, håpet tilbake. En klok mann, Hole, men nesten ikke til å kjenne igjen fra de gangene jeg har sett ham på fjernsyn. Sliten, tynnere enn sunt er, og med dette tunge blikket. Han turde nesten ikke være hjemme hos meg, men ville at vi skulle gå i skogen når vi snakket.

Men som jeg har nevnt tidligere, jeg har lovet ham å ikke dele samtalene våre med andre.

Annet enn dette:

Han ba meg skrive en melding her til en som heter Øystein tirsdag ettermiddag.

Det er det minste jeg kan gjøre.

PS. Jeg legger meldingen ut kl. 1800.

7 kommentarer:

  1. Hei. Kondolerer så mye.

    I et forsøk på å finne ut hva som har skjedd med Borgny, skulle jeg gjerne hatt mail-adressen hennes. som far er jeg sikker på at du har hatt mailkontakt med henne..

    Baard

    SvarSlett
  2. Vet du forresten hvor "Herr Bob" har fått navnet sitt fra? Bob Dylan, Byggmester Bob eller andre som Borgny kan ha vært opptatt av?

    Baard

    SvarSlett
  3. Hei Arne.

    Hvis du har mulighet for det, så skulle vi gjerne fått telefonnummeret til den arrogante Bellmann i Kripos. Han sitter på hovedansvaret for både din datters tragiske død, og på ansvaret for en jente som het Charlotte Lolles som også døde på _nøyaktig_ samme måte som din datter. Vi må ha et par alvorsord med Bellmann så fort som mulig, så jeg håper du har mulighet til enten å skrive ned telefonnummeret hans her på bloggen din eller sende telefonnummeret til yunlin5@gmail.com.

    Kan du også sende kontaktnummeret du har til Harry på denne mailadressen? Jeg antar telefonnummeret til Harry ikke er så hemmelig at du ikke kan meddele dette også.

    Vi hadde satt stor pris på hjelpen din, og bare så du vet det: Vi jobber 24 timer i døgnet med å oppklare det forferdelige som har skjedd med din datter og gir oss ikke før den bestialske gjerningsmannen(mennene) er tatt.

    SvarSlett
  4. Hei Arne!

    I etterforskningen har det kommet opp mye ny info det siste døgnet og jeg kan love deg at vi nærmer oss morderen.

    Har et spørsmål til deg i forhold til etterforskningen. Har du en hytte og kunne du evt. sendt meg din e-mail adresse slik at jeg kunne sendt deg et bilde og fått tilbakemelding på om du kjenner igjen en hytte som det har dukket opp et bilde av under etterforskningen?

    Håper du kan være behjelpelig med dette:

    MVH

    Christian

    SvarSlett
  5. Sørgende Levangerjente8. september 2009 kl. 18:01

    Da var klokken 18:00 Arne.
    Hadde håper oppdateringen skulle komme på slaget 18.

    Håper det ellers går bra med deg og at fuglene fremdeles er på besøk.

    SvarSlett
  6. Ja, her var det mange spørsmål. Er ikke inne og leser min egen blogg utenom de gangene jeg skriver selv. Men jeg skal forsøke å svare dere, selv om jeg er redd jeg ikke er til stor hjelp.

    Som jeg har skrevet tidligere, så vet jeg ikke om noe mail som Borgny hadde, vi ringte alltid til hverandre på telefonen.
    "Herr Bob" har alltid vært "Herr Bob", jeg husker ikke hvorfor. Men Borgny var veldig glad i ham, og de første årene i Oslo hadde hun ham med seg.
    Bellmann har enten ringt meg eller jeg har ringt til KRIPOS og bedt om å bli satt videre til ham, har intet direktenummer, dessverre. Jeg hadde mye strev med å få tak i mobilnummeret til Harry Hole, men det kan jeg ikke oppgi. Joda, vi har en hytte som har vært i familien i alle år. Jeg fikk meg en e-postadresse da jeg startet denne siden, men har ikke lyst til å oppgi den her.

    Ja, som sagt, ikke mye hjelp er jeg redd.
    God natt,
    Arne.

    SvarSlett
  7. Hei Arne. Takk tips. Det var til stor hjelp. "Finn Harry" sporet iste seg å bære frukter.

    Si meg; vet du hvilken lege Borgny gikk til? Vet du om hun har vært innlagt på sykehus de siste årene?

    Høres navnet "Charlotte Lolles" kjent ut for deg?

    Baard

    SvarSlett