lørdag 12. september 2009

Borgnys kjærlighet


Jeg har fått flere kommentarer på mitt forrige innlegg. Ett av dem fikk meg til å gråte.

Å lese at Borgny var så forelsket, at hun kanskje hadde funnet den store kjærligheten, rett før hun ble drept, det var sterkt for en far. Borgnys tidligere kjærester (som jeg vet om) har vært gutter, så det at det var en annen jente, var også en overraskelse, men ikke desto mindre gledelig.

Og nå er begge revet bort. Det er så ufattelig meningsløst.

At hun ikke hadde fortalt det til meg, bekrefter bare det hun selv skriver - at hun var livredd. Borgny og jeg var nære, som enebarn og enslig pappa hadde hun og jeg et helt spesielt forhold. Jeg er nå helt sikker på at den hun var redd for er morderen. Og det har fått meg til å tenke tilbake. Og prøve å huske, om hun noen gang det siste året har nevnt noen, en mann, en kjæreste. Det eneste jeg kan komme på, var at hun var litt hemmelighetsfull på våren en gang - at hun snakket noe om en hyttetur, og jeg husker jeg tenkte at noe kanskje var på gang.

Og apropos hytte, flere spør om hvor vår ligger: Den er på Mylla nord i Nordmarka, og har vært i Karis (min avdøde kone) familie i alle tider. Vi brukte den mye før Kari døde, men nå har jeg ikke vært der på mange år. Borgny derimot, har brukt den litt mens hun har bodd i Oslo, glad i naturen som hun er...var.

Dagene er så ulike nå, noen bærer bud om at livet går videre, at jeg kan forsone meg med det som har skjedd, at det finnes en framtid. Andre derimot er bare svarte av sorg, savn og fortvilelse.

Dette er en slik.

4 kommentarer:

  1. Hei Arne
    Du vet jo at det er flere av oss som prøver å finne ut hva som har skjedd, og i den forbindelse lurte jeg på om du har tingene til Borgny? Dvs. lommeboken hennes?

    Mvh
    Jeanette

    SvarSlett
  2. Kjære Arne..
    Jeg vil først og fremst si kondulerer.
    Vi deler sorgen din og jeg må si jeg synes du er tøff som klarer å åpne deg og dele følelsene dine med oss som leser.

    Det er mange av oss som prøver å nøste opp løse tråder slik at du kan få noen svar.
    Men vi sitter litt fast og trenger spesielt å vite om du har sett et bibliotekskort blant tingene til Borgny. Hvis du har dette, kunne du fortalt oss nummeret på dette, slik at vi kan hjelpe deg å komme ett skritt nærmere?

    Vi tenker på deg.

    MvH
    Nanna

    SvarSlett
  3. Hei Arne.
    Lurer på om du husker hva din datters tidligere kjærester heter? Det kunne ha hjulpet oss å eleminere eller forsterke misstanke. Hilsen han med det ekle navnet ..

    K max

    SvarSlett
  4. Hytta på Mylla, hvem tar seg av den nå? Er det andre i din avdøde kones familie som har nøkler? Kan du fortelle nærmere hvor den ligger? Det kan være verdifulle spor her.

    Val

    SvarSlett