torsdag 10. september 2009

Bellmann



Høsten har kommet til Levanger. Selv når sola titter fram, er det kaldt. I dag tente jeg på peisen, for første gang siden vinteren.

Snakket med KRIPOS igjen i dag. Denne gangen var det faktisk de som ringte. Det vil si, det var Bellmann. Han spurte meg ut om Borgny, spørsmål jeg er blitt stilt tidligere, på denne siden også. Om hun hadde noen uvenner. Og særlig om jeg kjente til noen tidligere, problematiske kjæresteforhold eller lignende. Jeg sa som sant er at, nei, jeg gjorde ikke det. Han var pågående, og det var først da jeg spurte ham om hvem Charlotte Lolles var og hva de visste om henne, at han ble stille. Lenge.

- Hvordan kjenner du til henne? spurte han.

-  Jeg har hørt at hun er drept. Og at hennes sak muligens har noe med Borgnys å gjøre.

La oss ta oss av politiarbeidet, Stem-Myhre.

Før han la på. Det er nettopp det jeg er redd for, at det er de som tar seg av politiarbeidet. 

Jeg har ikke hørt noe fra Harry Hole siden han var her.

5 kommentarer:

  1. Hei Arne,
    Ikke bra at politiet har den holdninga. De skal jo hjelpe til!
    Du veit ikke fornavnet på Bellmann? Som du sikkert har fått med deg, så er vi en gjeng med folk som leiter etter Harry Hole, og vi tror Bellmann kan hjelpe oss.

    Alt vel,
    Geir

    SvarSlett
  2. Hei Geir,
    ja, man føler seg respektløst behandlet.
    Jeg er litt usikker - men jeg tror han heter Michael (eller Mikael).

    mvh
    Arne.

    SvarSlett
  3. Hei Arne,
    leit å høre om Borgny. Men nå trenger vi all hjelp vi kan få fra deg. Du har nevnt at du/dere har hatt en hytte i familiens eie en stund. Kan du si hvor den hytta ligger? Den kunne ha vært til stor hjelp!

    mvh
    Eirik

    SvarSlett
  4. Hei, Arne!

    Aller først, -kondolerer... Forferdelig trist med din datter.

    Apropos din samtale med Bellman om Charlotte, så har vi mottatt en mail fra Bull&co fra Charlotte Lolles innbox. Her er hva Bull&co skriver om denne:

    "-----Opprinnelig melding-----
    Fra: Sigurd Vestrheim - Bull & Co [mailto:sv@bullco.no]
    Sendt: 11 September 2009 21:28
    Til: chr.boger@gmail.com
    Emne: Vedr. Charlotte Lolles bortgang

    Hei,

    sitter sent på jobben, bl.a. for å rydde opp på det som var Charlottes
    kontor, papirene hennes osv. I det jeg skulle avslutte og rydde opp i
    mailboksen hennes tidligere i dag, kom jeg over vedlagte e-post.

    Vi er veldig misfornøyde med politiets (som overraskende nok er KRIPOS, og
    ikke Voldsavsnittet) etterforskning og har derfor foreløpig ikke vist
    e-posten til dem. Familien har imidlertid nå sett den, og i samråd med dem,
    sender vi den nå til dere. Jeg vet ikke, men den kan muligens bringe lys
    over etterforskningen.

    Verken familien eller vi var klare over denne forbindelsen.

    Håper dette kan være til hjelp.

    Med vennlig hilsen
    Bull & Co Advokatfirma AS

    Sigurd Vestrheim"

    Syntes at det var rett og rimelig at du også fikk se denne mailen fra din datter til Charlotte, så her følger den:

    "Kjære Charlotte,

    jeg vet du ikke leser mail på en stund, men jeg må skrive til deg likevel.
    Så kan du lese den når du er tilbake på jobb... og tenke på meg :)
    Jeg savner deg sånn,! Stemmen din, håret ditt, hendene dine, lukten av deg.
    Som epler om høsten lukter du. Som regnet på bladene. Jeg savner måten du tar på meg, ser på meg, er stille med meg, er stille med meg, forstår meg uten ord.
    Tor Jonsson tok feil du er nærast når du er nær.

    Jeg er så sliten Charlie. Av å gjemme meg og det jeg føler. Jeg er så redd ham. Enda mer nå enn når du er her. Han har så mye makt,. Men det er først med deg jeg har funnet meg selv og kjærligheten, og den vil jeg aldri gi slipp på.

    Jeg gleder meg til du kommer hjem. 8 dager nå.

    Elsker deg for alltid,

    Borgny"

    Denne ble sendt lø. 15/8-09.

    Mvh,
    Kachita

    SvarSlett
  5. ...glemte jo å spørre deg om du har noen ide om hvem i Borgnys omgangskrets som kunne tenkes å ha "så mye makt", som hun sier, på en eller annen måte?
    Venner/kollegaer/eks-kjærester/familie e.l.?
    Håper du kan være til hjelp...

    Mvh,
    Kachita.

    SvarSlett